En blåsig tisdag i Lindvallen...

........prövar skidåkarna! Klockan 08.50 var det morgonsamling utanför stuga 811 i Vasabyn! Alla på plats, de är fantastiskt duktiga på att passa tider. Så snart jag hållt mitt lilla morgontal ( min Ebba frågade mig vid lunchen igår om de fick gå och hämta mat eller om jag skulle hålla tal) så var alla påväg till någon lift.....



Förmiddagen flöt på alldeles utmärkt och jag säger bara wow vad duktiga alla har blivit på skidorna, så kul att se!
I liftkön stötte Hia och jag på två fd elever på skolan, Daniel och Kevin som var här på lite semester. Jättekul att se att vinterutbildningen som vi har varje år för våra åttor resulterar i ett intresse av att åka skidor :-)

En mycket blåsig dag har det varit idag. Förmiddagen fick innehålla en kaffepaus i våffelstugan.... där satt nästan halva klassen och drack varmchoklad. Jag måste säga att det är så härligt att se hur mysigt och roligt de har. De kom och gick i lite olika konstellationer. Innan lunch passade vi på att samla gruppen för ett gruppfoto. Det brukar ta en stund att samla grupperna när vi har varit här tidigare.....Idag gick nog allt på 3-4 minuter, de är såå snabba!


Lunchen lika god som vanligt, idag serverades det bl a raggmunkar, stekt fläsk och rårörda lingon...MUMS!!!
De unga är ju som jag skrev väääldigt snabba och ibland undrar jag om de hinner svälja innan de kastar sig ut i backarna igen, men de säger i alla fall att de blir mätta.

Efter lunch provade några att åka snowboard, inte alldeles enkelt....



En del av ungdomarna och en pappa passade på att njuta lite extra av skidåkningen idag, det var nämligen kvällsskidåkning. Rosiga om kinderna kom de till Sportbaren för att äta skidåkarmiddag. Denna middag tyckte jag faktiskt var sådär.... Jag brukar inte klaga på maten men idag, nja.... 139 kr/ portion, inte ok!!!



många skor blir det!

Kvällen har ägnats åt singstar för de flesta i klassen...... en del höll hårdare i micken än andra....och många kärleksballader var det.....

Tyvärr är internet dödligt segt, vilket gör det nästan omöjligt med bilder men jag lovar att ni ska få se dem när vi kommer hem!

Sov så sött allihop! Imorgon är en annan dag och jag fortsätter att hoppas på mindre vind och mer sol!!

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Cacke

Lika god ordning på skorna som vanligt ser jag. Hoppas ni har det bra kom ihåg att ta ut det sista av resan innan ni stiger in i bussen för färden mot karlskrona. Många tryckare brukar inte båda gott det får bli extra vaktpass för alla vuxna sista natten i fjällen. Om vinden inte avtar så kan ni försöka med skridsosegling någon stans i närheten.

2011-02-02 @ 14:15:31
URL: http://svettparlan.blogg.se/
Postat av: Tina G

Cacke.... inte menar du väl att våra barn....ojojoj:-))

2011-02-02 @ 20:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0